Digital Services Act
Ustawa o usługach cyfrowych
Definicje
„ DSA ” oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie rynku wewnętrznego usług cyfrowych oraz zmieniające dyrektywę 2000/31/WE (znane również jako ustawa o usługach cyfrowych).
„ Treści nielegalne ” oznaczają, w kontekście krótkoterminowego wynajmu wakacyjnego, treści dotyczące krótkoterminowego wynajmu, w przypadku gdy sam wynajem narusza obowiązujące prawo.
„ Odbiorcą Usługi ” zgodnie z ustawą DSA jest „każda osoba fizyczna lub prawna korzystająca z usługi pośrednika, w szczególności w celu wyszukiwania informacji lub udostępniania ich”. Dotyczy to użytkowników, którym usługa Awaze wyświetla informacje, nawet jeśli użytkownik nie dokonuje żadnej transakcji.
„ Awaze, my, nas, nasz ” oznacza Awaze A/S lub, jeżeli jesteś odbiorcą usług świadczonych przez dom wakacyjny Fincallorca (co zostanie oznaczone w reklamie), Fincallorca GmbH.
- Miesięczni aktywni odbiorcy usługi w UE
Zgodnie z obowiązkami Awaze wynikającymi z artykułu 24(1) RODO, 2. W DSA szacujemy, że średnia miesięczna liczba aktywnych Usługobiorców Awaze w Unii Europejskiej od 17 sierpnia 2023 r. do 17 lutego 2024 r. wyniesie 6 868 744. Liczba ta jest szacunkiem opartym na danych dostępnych dla Awaze i wytycznych DSA. Należy pamiętać, że szacunek ten został sporządzony wyłącznie w celu spełnienia wymogów art. 24(1). 2, w DSA i mogą różnić się od informacji o użytkowniku przekazywanych w innych kontekstach oraz że nie powinny być wykorzystywane do innych celów.
Awaze będzie nadal monitorować swoje usługi w Unii Europejskiej i regularnie publikować zaktualizowane informacje zgodnie z wymogami DSA.
- Coroczny raport przejrzystości
Awaze opublikuje swój pierwszy roczny raport przejrzystości pod koniec pierwszego cyklu sprawozdawczego po pełnym wejściu w życie DSA 17 lutego 2024 r.
- Informacje o moderowaniu treści
Odbiorcy Usługi, którzy dostarczają treści zawarte w naszych witrynach internetowych (np. dotyczące wynajmu wakacyjnego), są informowani o swojej odpowiedzialności i obowiązku dostarczania prawdziwych informacji oraz przypominani o corocznej aktualizacji dostarczanych informacji w razie potrzeby (choć w razie konieczności mogą dokonywać aktualizacji częściej).
Po pobycie w domu wakacyjnym goście mają możliwość wystawienia opinii o domach, w których mieszkali. Opinie te są publikowane na naszej stronie internetowej. Tego typu recenzjami zajmuje się zewnętrzna firma ( Feefo ). Feefo ma wytyczne, których muszą przestrzegać recenzenci, zwłaszcza w kwestiach dotyczących wykorzystywania danych osobowych i niewłaściwego języka. Niedostosowanie się do tych wytycznych może skutkować usunięciem recenzji.
Jeśli jakakolwiek przesłana treść zostanie przez nas zgłoszona jako podejrzana, zostanie ona przesłana do moderatorów treści w odpowiednim dziale, gdzie zostanie przejrzana i zweryfikowana przez ludzi. Jeżeli treść, którą opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej i która została nam dostarczona przez Odbiorcę Usługi, zostanie przez nas zasadnie oceniona jako Treść Nielegalna w rozumieniu DSA oraz na podstawie dostępnych wytycznych i naszej wewnętrznej polityki, odpowiedni Odbiorca Usługi zostanie powiadomiony, a Treść Nielegalna zostanie usunięta zgodnie z naszą wewnętrzną procedurą (więcej informacji poniżej).
- Systemy rekomendacji
W celu klasyfikowania obiektów wynajmu wakacyjnego, które oferujemy na naszych stronach internetowych, korzystamy z systemu rekomendacji. Ranking ustalany jest na podstawie systemu punktacji, w którym urlopowiczom przypisywana jest wyższa liczba punktów (a zatem i wyższa pozycja w rankingu) na podstawie szeregu kryteriów. Przykładami kryteriów mogą być: stopień, w jakim wynajmowany obiekt wakacyjny odpowiada kryteriom wyszukiwania Usługobiorcy, liczba gwiazdek, liczba zdjęć uwzględnionych w opisie wynajmowanego obiektu wakacyjnego itp. Kryteria, które mają największy wpływ na kolejność sugerowaną Odbiorcy Usługi, to lokalizacja obiektu noclegowego (oraz jej bliskość do obszaru przeszukiwanego przez Odbiorcę Usługi) oraz terminy dostępności obiektu noclegowego (oraz ich zgodność z terminami przeszukiwanymi przez Odbiorcę Usługi). Przywiązujemy do nich najwyższą wagę, aby zapewnić Użytkownikowi Usługi satysfakcję z wyników wyszukiwania. Codziennie przeprowadzana jest „ tasowanie ” , w trakcie którego podobne oferty wynajmu wakacyjnego zmieniają kolejność.
Odbiorcy Usługi mają możliwość zmiany lub wpływu na główne parametry systemu rekomendacji poprzez zdefiniowanie na początku wyszukiwania swoich potrzeb (mogą wprowadzić swoją lokalizację, daty podróży, liczbę gości oraz liczbę zwierząt domowych). Następnie można użyć dodatkowych filtrów, aby wyświetlić domy wakacyjne w oparciu o dodatkowe parametry, takie jak udogodnienia dostępne w domu wakacyjnym lub odległość od udogodnień. Odbiorcy Usługi mogą również sortować wyświetlane oferty wynajmu wakacyjnego według oceny jakości, najniższej ceny, najwyższej ceny, największej liczby osób, najmniejszej liczby osób i położenia najbliżej wody. Wreszcie Odbiorcy Usługi mogą skorzystać z „widoku mapy”, który ujawnia różne opcje w miarę poruszania się Odbiorcy Usługi po mapie. Wszystkie te funkcjonalności są bezpośrednio i łatwo dostępne z określonej sekcji witryny, w której informacje mają priorytet.
- Punkt kontaktowy w sprawach związanych z DSA
i) Organy (mając na myśli organy państw członkowskich, Komisję Europejską i Europejską Radę ds. Usług Cyfrowych) mogą wysyłać wiadomości e-mail na adres: DSA_Authorities@awaze.com
ii) Odbiorcy Usługi (patrz definicja powyżej) mogą wysyłać wiadomości e-mail na adres: DSA_RecipientsofService@awaze.com
Podane powyżej dane kontaktowe mogą być wykorzystane wyłącznie w celach związanych z zapytaniami DSA. Na żadne inne zapytania nie będziemy odpowiadać. Prosimy o zapoznanie się ze stroną kontaktową [link]. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie komunikaty otrzymane tymi kanałami w ciągu 28 dni od ich otrzymania. Używając tego adresu e-mail możesz komunikować się w języku angielskim i duńskim. Na zapytania przesłane w innych językach można odpowiedzieć korzystając z narzędzi do tłumaczenia.
- Powiadomienie o treściach niezgodnych z prawem
Jeśli chcesz zgłosić nielegalną treść, możesz wysłać nam wiadomość za pomocą tego formularza .
Niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie wszystkich zgłoszeń dotyczących treści niezgodnych z prawem i w rozsądnym terminie podejmiemy działania w celu ustalenia, czy zgłoszenie jest dokładne.
Powiadomienia od zaufanych podmiotów zgłaszających (status, który zostanie przyznany przez Koordynatora Usług Cyfrowych państwa członkowskiego, w którym wnioskodawca ma siedzibę) będą traktowane priorytetowo i przetwarzane bez zbędnej zwłoki.
Postaramy się udzielić pełnej odpowiedzi w ciągu 28 dni od jej otrzymania, jeżeli będzie to możliwe. Poinformowując Cię o naszej decyzji, podamy Ci również informacje o możliwościach odwołania się od niej.
Jeżeli często będziesz wysyłać wiadomości i skargi, które są ewidentnie bezpodstawne, otrzymasz od nas ostrzeżenie. Jeżeli ostrzeżenie zostanie zignorowane, wstrzymamy przetwarzanie opinii i skarg od Ciebie na rozsądny okres czasu.
- Usuwanie Nielegalnych Treści
Jeżeli informacje, które opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej i które zostały nam dostarczone przez Odbiorcę Usługi okażą się Treścią Nielegalną w rozumieniu Ustawy DSA, podamy odpowiedniemu Odbiorcy Usługi powód naszej decyzji i dołączymy do niej informacje na temat:
(a) jakiekolwiek ograniczenia widoczności określonych informacji, w tym usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści lub obniżenie jakości treści;
b) zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenia płatności pieniężnych;
(c) zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi w całości lub w części;
(d) zawieszenie lub zakończenie dostępu Usługobiorcy do jego konta.
Zawiesimy lub rozwiążemy umowy zawarte z każdym Odbiorcą Usługi, który często dostarcza ewidentnie niezgodne z prawem treści.
- Uskarżanie się
Wszelkie skargi dotyczące sposobu, w jaki rozpatrujemy powiadomienia o Treściach Nielegalnych oraz wszelkie decyzje podejmowane w odpowiedzi na powiadomienia należy kierować na adres DSA_RecipientsofService@awaze.com.
Skargi należy składać w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania naszej decyzji.
Korzystanie z tego systemu składania skarg jest bezpłatne. Rozpatrzymy skargę i odpowiemy na nią w ciągu dwóch miesięcy od jej otrzymania.
Odbiorcy Usługi, którzy otrzymali decyzje dotyczące Nielegalnych Treści, mają prawo do skorzystania z pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora Usług Cyfrowych w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji i skarg, które nie zostały rozpatrzone za pośrednictwem naszego wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg.
- Raport przejrzystości
Zgodnie z DSA opublikowaliśmy raport przejrzystości, w którym szczegółowo opisano nasze działania w zakresie moderowania treści. W raporcie opisano zakres i charakter usunięć treści , a także wnioski otrzymane od użytkowników i organów publicznych w okresie sprawozdawczym. Pobierz raport tutaj .